Spreekuur
Onze huisartsen houden dagelijks spreekuur van 8:00 tot 17:00 uur. Op elke donderdagavond is er een avondspreekuur van 18:00 tot 21:00 uur.
Maken van een afspraak
- Via MijnKoningslaan
- Telefonisch van 8:00 – 17:00 uur.
- Aan de balie in de praktijk
Avondspreekuur
Het avondspreekuur is op donderdag van 18:00 tot 21:00 uur. Hiervoor kunt u een afspraak maken
- Via MijnKoningslaan
- Telefonisch van 8:00 – 17:00 uur.
- Aan de balie in de praktijk
Tijdens het avondspreekuur zijn wij telefonisch niet bereikbaar. U kunt buiten de kantoortijden, zoals vermeld op onze website, voor spoedvragen contact opnemen met de Spoedpost Utrecht Stad via 088-130 96 70.
Het avondspreekuur wordt verzorgd door een vaste huisarts.
Bericht aan de huisarts
Vanuit MijnKoningDalton kunt u 24/7 een bericht sturen aan een van de huisartsen. U kunt daar ook herhaalrecepten aanvragen en een afspraak maken rechtstreeks in de spreekuuragenda.
Telefonisch consult
Graag aanvragen voor 9:30 uur op werkdagen.
Voor korte eenvoudige vragen kunt u een telefonisch consult aanvragen. U wordt dan op de afgesproken dag na 10:00 uur teruggebeld.
Herhaalrecepten
- Via MijnKoningslaan
- Via de Receptenlijn (keuze 2 als u de praktijk belt)
- Aan de balie in de praktijk
U krijgt van de apotheek bericht zodra u de medicatie kunt ophalen of wanneer ze deze bij u thuisbezorgen.
Chronische medicatie graag op tijd aanvragen; u kunt zich eventueel aanmelden voor de herhaalservice van de apotheek.
Huisbezoek
Graag aanvragen voor 9:30 uur op werkdagen.
Een huisbezoek door de huisarts is bedoeld voor mensen die fysiek niet in staat zijn om naar het gewone spreekuur te komen. Wanneer u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent komt de huisarts naar uw adres. Huisbezoeken worden afgelegd tussen 12:00 en 14:00 uur. Houdt u daar alstublieft rekening mee.
Uw hulpvraag helder krijgen
In onze praktijk vinden we het erg belangrijk zo snel mogelijk uw hulpvraag helder te krijgen. Zo kunnen we de praktijk efficiënter laten functioneren, de kwaliteit van de zorg handhaven en, ondanks de toenemende drukte, de wachttijden tot een minimum beperken. Onze assistentes zijn hiervoor extra geschoold. Zo kunnen we u de juiste zorg bieden. Als u belt voor een afspraak stelt de assistente u daarom vragen als “Mag ik vragen waarvoor u komt?” en “Wat zijn uw klachten?”. Het gaat er niet om dat de assistente de diagnose stelt, maar zij heeft de informatie nodig om u zo goed mogelijk te kunnen helpen.
Bij dringende klachten kunt u altijd dezelfde dag terecht; wij kunnen dan alleen niet garanderen dat dat u bij uw eigen arts is.
Wanneer u meerdere dingen wilt bespreken zal de assistente een dubbele afspraak voor u maken.
Verhuizen
Wij willen u verzoeken om, als u in een andere wijk in Utrecht gaat wonen of naar een andere stad gaat verhuizen, een huisarts in uw eigen buurt of stad te zoeken. Met onze kennis en brede huisartsennetwerk ondersteunen we u graag bij het vinden van een nieuwe praktijk in de stad Utrecht. Buiten de stad verwijzen wij u graag naar www.kiesuwhuisarts.nl. Uiteraard zorgen wij er ook voor dat uw dossier veilig naar de nieuwe huisarts verstuurd wordt.
Lees meer hieroverLaboratoriumonderzoek
Wanneer u in overleg met uw huisarts bloed, urine of ontlasting gaat laten onderzoeken krijgt u na uw consult een aanvraagformulier mee. Dit aanvraagformulier is bestemd voor Saltro, een landelijk medisch diagnostisch centrum. U kunt bij Saltro terecht voor vrijwel alle vormen van diagnostiek zoals bloedonderzoek, hartfilmpjes, echo’s en longfunctiemetingen. Op het aanvraagformulier staan adressen en openingstijden van locaties voor bloed- en materiaalafname (prikpunten) bij u in de buurt. Neem naast dit aanvraagformulier en ook de gegevens van uw zorgverzekeraar mee als u naar de desgewenste Saltro locatie gaat. De Saltro medewerker daar controleert met u de gegevens die uw arts op het aanvraagformulier heeft ingevuld.
Er wordt uitsluitend materiaal afgenomen voor onderzoek dat door uw arts op het aanvraagformulier is aangevraagd. De uitslag kunt u zelf na een paar werkdagen via uw patiëntenportaal inzien en uiteraard bespreekt uw huisarts de uitslag ook met u.
Urineonderzoek
Graag inleveren voor 10:00 uur op werkdagen
Indien u vermoedt dat u een blaasontsteking heeft kunt u het volgende doen:
Vang de eerste urine in de ochtend op in een schoon, goed af te sluiten potje.
Het beste is om uw midstroom te laten controleren. De midstroom is het middelste gedeelte, oftewel, plas eerst een beetje in de toilet en vang daarna wat urine op. Het is van belang om uw ochtendurine te gebruiken, want dit heeft namelijk lang in uw blaas gezeten, waardoor de aanwezigheid van ontstekingswaarden groter is.
Bij de balie krijgt u een formulier om wat aanvullende vragen over uw klachten op in te vullen. U kunt kiezen of u wacht op de uitslag of dat u eind van de middag gebeld wordt over de uitslag.
Potjes om uw urine in op te vangen en in te leveren kunt u gratis bij de praktijk ophalen, of kopen bij de drogist of apotheek.
Soms kunt u niet direct naar de praktijk komen. Bewaar dan de opgevangen (ochtend)urine in de koelkast! Inleveren kan tot 10 uur ’s ochtends.
Huisartsen
In onze huisartsenpraktijk met twee locaties werken vijf vaste huisartsen: Sanneke Molthof, Rik Kaarsgaren, Maike van de Ven, Sanne Hillebrand en Tom van der Lee. Daarbij is er nog een vaste huisarts werkzaam op donderdagavond, Maarten Nieuwpoort.
Onze praktijk is een opleidingspraktijk. Dat betekent dat er een huisarts in opleiding werkt onder supervisie van Rik Kaarsgaren en Sanneke Molthof. De huisarts in opleiding werkt steeds voor een jaar in onze praktijk. Dit jaar is dat Johan Immerzeel.
Samen met onze vier doktersassistentes en drie praktijkverpleegkundigen hebben we veel kennis en jaren ervaring in onze praktijk, zodat we u de juiste zorg en ondersteuning te kunnen bieden.
Wij bieden reguliere huisartsenzorg. Daarnaast zijn wij gespecialiseerd in studentenzorg.
Praktijkverpleegkundigen
Onze verpleegkundigen zijn gespecialiseerd in diabetes mellitus (DM), astma/COPD, stoppen met roken, hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten (CVRM), psychische problemen (GGZ) en zorg voor de ouderen. Zij bieden u begeleiding, geven advies en leveren protocollaire zorg. Onze praktijkverpleegkundigen zijn praktijkondersteuners in huisartsenzorg (POH) en ondersteunen onze huisartsen bij hun werkzaamheden.
Praktijkassistentes
Onze praktijkassistentes zorgen ervoor dat u een afspraak kunt maken aan de telefoon of aan de balie in de praktijk. Ze zijn speciaal getraind om goed in te kunnen schatten welke zorg u op welk moment nodig hebt. Zo geven ze u informatie over de praktijk en bieden ze hulp bij herhaalrecepten. Daarnaast zijn de assistentes opgeleid in het geven van advies over ‘kleine’ kwalen zoals keelpijn, verkoudheid, oorpijn, koorts en diarree. Indien nodig verwijzen zij u door naar de huisarts of een van de praktijkverpleegkundigen.
Onze praktijkassistentes voeren de volgende behandelingen uit
- klein bloed- en urineonderzoek
- injecties geven
- oren uitspuiten
- bloeddruk meten
- wonden verzorgen
- hechtingen verwijderen
- wratten behandelen
- tapen van enkels
- uitstrijkjes maken (Bevolkingsonderzoek)