U kunt ons elke werkdag bereiken tussen 8 en 17 uur op nummer 030-251 44 54 (bij spoed kies direct 1)
Huisartsenpraktijk Koningslaan
  • Home
  • Praktijkinformatie
  • Kwaliteit
  • Ons team
  • Contact
  • MijnKoningDalton
  • Zoek
  • Menu Menu
AfsprakenOnderzoekZorgaanbod
VorigeVolgende

Spreekuur

Onze huisartsen houden dagelijks spreekuur van 8:00 tot 17:00 uur. Op elke donderdagavond is er een avondspreekuur van 18:00 tot 21:00 uur.

Maken van een afspraak

  • Via MijnKoningDalton of de app UwZorgOnline
  • Telefonisch van 8:00 – 17:00 uur

Waar moet u aan denken bij het maken van een afspraak?

Avondspreekuur

Het avondspreekuur is op donderdag van 18:00 tot 21:00 uur. Hiervoor kunt u een afspraak maken

  • Telefonisch van 8:00 – 17:00 uur.

Tijdens het avondspreekuur zijn wij telefonisch niet bereikbaar. U kunt buiten de kantoortijden, zoals vermeld op onze website, voor spoedvragen contact opnemen met de Spoedpost Utrecht Stad via 088-130 96 70.

Het avondspreekuur wordt verzorgd door een vaste huisarts.

Bericht aan de huisarts

Vanuit MijnKoningDalton of de app UwZorgOnline kunt u 24/7 een bericht sturen aan een van de huisartsen. U kunt daar ook herhaalrecepten aanvragen en een afspraak maken rechtstreeks in de spreekuuragenda.

Telefonisch consult

Graag aanvragen voor 9:30 uur op werkdagen.

Voor korte eenvoudige vragen kunt u een telefonisch consult aanvragen. U wordt dan op de afgesproken dag na 10:00 uur teruggebeld.

Herhaalrecepten

  • Via MijnKoningDalton of de app UwZorgOnline
  • Via de Receptenlijn (keuze 2 als u de praktijk belt)
  • Aan de balie in de praktijk

U krijgt van de apotheek bericht zodra u de medicatie kunt ophalen of wanneer ze deze bij u thuisbezorgen.

Chronische medicatie graag op tijd aanvragen; u kunt zich eventueel aanmelden voor de herhaalservice van de apotheek.

Huisbezoek

Graag aanvragen voor 9:30 uur op werkdagen.

Een huisbezoek door de huisarts is bedoeld voor mensen die fysiek niet in staat zijn om naar het gewone spreekuur te komen. Wanneer u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent komt de huisarts naar uw adres. Huisbezoeken worden afgelegd tussen 12:00 en 14:00 uur. Houdt u daar alstublieft rekening mee.

Uw hulpvraag helder krijgen

In onze praktijk vinden we het erg belangrijk zo snel mogelijk uw hulpvraag helder te krijgen. Zo kunnen we de praktijk efficiënter laten functioneren, de kwaliteit van de zorg handhaven en, ondanks de toenemende drukte, de wachttijden tot een minimum beperken. Onze assistentes zijn hiervoor extra geschoold. Zo kunnen we u de juiste zorg bieden. Als u belt voor een afspraak stelt de assistente u daarom vragen als “Mag ik vragen waarvoor u komt?” en “Wat zijn uw klachten?”. Het gaat er niet om dat de assistente de diagnose stelt, maar zij heeft de informatie nodig om u zo goed mogelijk te kunnen helpen.

Bij dringende klachten kunt u altijd dezelfde dag terecht; wij kunnen dan alleen niet garanderen dat dat u bij uw eigen arts is.
Wanneer u meerdere dingen wilt bespreken zal de assistente een dubbele afspraak voor u maken.

Huisregels

U kunt van ons verwachten dat wij onze uiterste best doen uw medische hulpvraag
correct te beantwoorden.
Respect voor elkaar is het algemene uitgangspunt waarop onze huisregels zijn
gebaseerd.

Klik hier voor onze Huisregels

Laboratoriumonderzoek

Wanneer u in overleg met uw huisarts bloed, urine of ontlasting gaat laten onderzoeken krijgt u na uw consult een aanvraagformulier mee. Dit aanvraagformulier is bestemd voor Saltro, een landelijk medisch diagnostisch centrum. U kunt bij Saltro terecht voor vrijwel alle vormen van diagnostiek zoals bloedonderzoek, hartfilmpjes, echo’s en longfunctiemetingen. Op het aanvraagformulier staan adressen en openingstijden van locaties voor bloed- en materiaalafname (prikpunten) bij u in de buurt. Neem naast dit aanvraagformulier en ook de gegevens van uw zorgverzekeraar mee als u naar de desgewenste Saltro locatie gaat. De Saltro medewerker daar controleert met u de gegevens die uw arts op het aanvraagformulier heeft ingevuld.

Er wordt uitsluitend materiaal afgenomen voor onderzoek dat door uw arts op het aanvraagformulier is aangevraagd. De uitslag kunt u zelf na een paar werkdagen via uw patiëntenportaal inzien en uiteraard bespreekt uw huisarts de uitslag ook met u.

Bekijk hier uw uitslagen Website Saltro

Urineonderzoek

Graag inleveren voor 10:00 uur op werkdagen op de Koningslaan.

Indien u vermoedt dat u een blaasontsteking heeft kunt u het volgende doen:

Vang de eerste urine in de ochtend op in een schoon, goed af te sluiten potje.
Het beste is om uw midstroom te laten controleren. De midstroom is het middelste gedeelte, oftewel, plas eerst een beetje in de toilet en vang daarna wat urine op. Het is van belang om uw ochtendurine te gebruiken, want dit heeft namelijk lang in uw blaas gezeten, waardoor de aanwezigheid van ontstekingswaarden groter is.

Bij de balie krijgt u een formulier om wat aanvullende vragen over uw klachten op in te vullen. U kunt kiezen of u wacht op de uitslag of dat u eind van de middag gebeld wordt over de uitslag.

Potjes om uw urine in op te vangen en in te leveren kunt u gratis bij de praktijk ophalen, of kopen bij de drogist of apotheek.

Soms kunt u niet direct naar de praktijk komen. Bewaar dan de opgevangen (ochtend)urine in de koelkast! Inleveren kan tot 10 uur ’s ochtends.

Huisartsen

In onze huisartsenpraktijk met twee locaties werken vijf vaste huisartsen: Sanneke Molthof, Rik Kaarsgaren, Maike van de Ven, Sanne Hillebrand en Tom van der Lee.

Onze praktijk is een opleidingspraktijk. Dat betekent dat er een huisarts in opleiding werkt onder supervisie van Rik Kaarsgaren en Sanneke Molthof. De huisarts in opleiding werkt steeds voor een jaar in onze praktijk. Dit jaar is dat Maryam Ghariq.

Samen met onze vijf doktersassistentes en drie praktijkverpleegkundigen hebben we veel kennis en jaren ervaring in onze praktijk, zodat we u de juiste zorg en ondersteuning te kunnen bieden.

Wij bieden reguliere huisartsenzorg. Daarnaast zijn wij gespecialiseerd in studentenzorg.

Praktijkverpleegkundigen

Onze verpleegkundigen zijn gespecialiseerd in diabetes mellitus (DM), astma/COPD, stoppen met roken, hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten (CVRM), psychische problemen (GGZ) en zorg voor de ouderen. Zij bieden u begeleiding, geven advies en leveren protocollaire zorg. Onze praktijkverpleegkundigen zijn praktijkondersteuners in huisartsenzorg (POH) en ondersteunen onze huisartsen bij hun werkzaamheden.

Praktijkassistentes

Onze praktijkassistentes zorgen ervoor dat u een afspraak kunt maken aan de telefoon of aan de balie in de praktijk. Ze zijn speciaal getraind om goed in te kunnen schatten welke zorg u op welk moment nodig hebt. Zo geven ze u informatie over de praktijk en bieden ze hulp bij herhaalrecepten. Daarnaast zijn de assistentes opgeleid in het geven van advies over ‘kleine’ kwalen zoals keelpijn, verkoudheid, oorpijn, koorts en diarree. Indien nodig verwijzen zij u door naar de huisarts of een van de praktijkverpleegkundigen.

Onze praktijkassistentes voeren de volgende behandelingen uit

  • klein bloed- en urineonderzoek
  • injecties geven
  • oren uitspuiten
  • bloeddruk meten
  • wonden verzorgen
  • hechtingen verwijderen
  • wratten behandelen
  • tapen van enkels
  • uitstrijkjes maken (Bevolkingsonderzoek)
Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan ga je akkoord met het gebruik hiervan. Meer informatie
© Copyright 2019 - Huisartsenpraktijk Koningslaan
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • Contact
Scroll naar bovenzijde
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
Stuur ons een bericht
1
Whatsapp Koningslaan
Wij proberen op werkdagen BINNEN 4 UUR te antwoorden op uw berichtje.
AFSPRAKEN maken en verzetten kan NIET via WhatsApp, belt u daarvoor de assistente.
Gebruik WhatsApp alleen voor NIET-SPOEDEISENDE en NIET-MEDISCHE vragen.
Chat openen

Voor een consult wordt 10 minuten gereserveerd. Heeft u meer tijd nodig, bijvoorbeeld bij meerdere vragen, chirurgische ingrepen of gesprekken, maak dit dan kenbaar aan de assistente.

De huisartsen werken op afspraak. Het is voor ons prettig als u uw klachten niet opspaart, maar direct langskomt als u een klacht of zorg heeft.

Wilt u ter voorkoming van overbelasting van de telefoon uw gesprek kort houden. Bedenk bij het maken van een afspraak vooraf wanneer u wel of niet kunt.

De huisarts heeft de wettelijke taak om poortwachter te zijn voor zorg in het ziekenhuis. Dat wil zeggen dat de huisarts in overleg met de patiënt naar de specialist verwijst als daarvoor een indicatie is.  De zorg in Nederland is in twee opzichten een kostbaar goed: waardevol en tevens duur. Om de zorg nog lang beschikbaar te houden heeft de huisarts als taak om huisartsenzorg te leveren waar het kan en naar dure specialistenzorg te verwijzen als het moet. Alleen specialistenzorg op verwijzing van de huisarts wordt door de verzekeraar vergoed.

Specialisten mogen geen zorg leveren en declareren bij de verzekeraar als er geen verwijzing van de huisarts is. Doen zij dat toch, dan is dat voor hun eigen rekening of voor die van de patiënt. Voor bezwaren tegen deze regeling kunt u bij de eigen verzekeraar terecht.

Omdat niet iedereen van die regeling op de hoogte is en om teleurstelling te voorkomen, willen wij al onze patiënten er helder van op de hoogte stellen dat de huisartsen van de Utrechtse Huisartsenvereniging, net als alle Nederlandse huisartsen, niet achteraf verwijzingen zullen schrijven.

Voor een consult wordt 10 minuten gereserveerd. Heeft u meer tijd nodig, bijvoorbeeld bij meerdere vragen, chirurgische ingrepen of gesprekken, maak dit dan kenbaar aan de assistente.

De huisartsen werken op afspraak. Het is voor ons prettig als u uw klachten niet opspaart, maar direct langskomt als u een klacht of zorg heeft.

Wilt u ter voorkoming van overbelasting van de telefoon uw gesprek kort houden. Bedenk bij het maken van een afspraak vooraf wanneer u wel of niet kunt.